Dieta

Czy cukrzyk może jeść rosół? Zdrowe zupy dla diabetyków

Wiele osób nie wyobraża sobie niedzielnego obiadu bez rosołu. Czy jest to danie odpowiednie dla diabetyków? Odpowiadamy na pytanie – czy cukrzyk może jeść rosół? Dowiedz się, których zup kategorycznie unikać.

Czy cukrzyk może jeść rosół?

Zastanawiasz się, czy cukrzyk może jeść rosół? Sam wywar jest niskokaloryczny i nie wpływa znacząco na poziom glukozy we krwi, bo zawiera mało węglowodanów. Należy zwrócić uwagę na dodatkowe składniki zupy, takie jak biały makaron, który jest bogaty w węglowodany. Z tego powodu korzystniejszy dla diabetyka jest makaron pełnoziarnisty. Częstym dodatkiem do rosołu jest także marchew. To niskokaloryczne warzywo, które ma niski indeks glikemiczny. Jednak zawiera naturalny cukier w postaci sacharozy i fruktozy, dlatego trzeba ją spożywać z umiarem. 

Jakie zupy może jeść cukrzyk? 

Na szczęście jest wiele zup, które mogą się pojawić w jadłospisie diabetyka. Wskazane są lekkie zupy warzywne, zupy rybne i zupy na bazie chudego mięsa takiego jak kurczak, indyk lub cielęcina. Warto do nich dodawać warzywa takie jak brokuły, marchewki, szpinak, pomidory czy fasola szparagowa. Jako dodatki najlepiej wybierać pełnoziarniste makarony, brązowy ryż oraz kasze takie jak pęczak, kasza gryczana i jęczmienna. Kremy warzywne można podawać z pełnoziarnistymi grzankami. Ważne jest, aby zupy były świeże, można je udekorować prażonymi ziarnami słonecznika, pestkami dyni lub bazylią.

Jakie zupy cukrzyk powinien wyeliminować z diety?

Osoby z cukrzycą powinny unikać zup, które zawierają dużo węglowodanów, takich jak zupy na bazie ziemniaków, ryżu lub makaronu oraz zagęszczanych mąką i śmietaną. Poza tym z diety należy wyeliminować gotowe zupy z proszku lub w puszkach, które zawierają konserwanty i sztuczne dodatki. Niewskazane są kostki rosołowe, bo zawierają dużą ilość soli. Zamiast nich warto użyć natki pietruszki lub lubczyku i naturalne przyprawy.

Przeczytaj:  Cukrzyca a alkohol – czy picie jest bezpieczne?
Anna Kondziela
579 artykuły

O Autorze
Miłośniczka zdrowego trybu życia i aktywności fizycznej. Z wykształcenia jest dietetykiem i diabetologiem z wieloletnim doświadczeniem. Interesuje się sportem i diabetologią i dietetyką. Cały wolny czas spędza z rodziną.
Artykuły
Mogą Ci się spodobać
Dieta

Produkty o wysokim indeksie glikemicznym – jakiej żywności lepiej nie jeść?

Zastanawiasz się, jak produkty o wysokim indeksie glikemicznym wpływają na twój organizm? Chciałbyś wiedzieć, jakiej żywności lepiej unikać? Zapoznaj się z naszym artykułem, w którym znajdziesz odpowiedzi na te pytania!
Dieta

Węglowodanowe produkty – które warto spożywać, a których lepiej unikać?

Zastanawiasz się, czy istnieją dobre i zdrowe węglowodanowe produkty? Przeczytaj nasz artykuł, w którym przedstawiamy najważniejsze informacje o węglowodanach. Zachęcamy do lektury!
Dieta

Produkty o niskim indeksie glikemicznym – co jeść na diecie z niskim IG?

Jesteś ciekawy, jakie produkty o niskim indeksie glikemicznym powinno się spożywać podczas diety o niskim IG? W naszym artykule znajdziesz przykłady najpopularniejszych artykułów spożywczych, które warto włączyć do swojego jadłospisu. Zapraszamy do lektury!

4komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *