Dieta

Dieta diabetyka – czy cukrzyk może jeść śledzie?

czy cukrzyk może jeść śledzie

Są źródłem magnezu, fosforu i wielu witamin. Mają pozytywny wpływ na pamięć i koncentrację, a nawet na samopoczucie. Śledzie, bo o nich jest mowa, są więc nie tylko pyszne, ale też bardzo zdrowe. Ale czy cukrzyk może jeść śledzie? Dowiesz się tego z naszego artykułu, w którym znajdziesz także przepis na lekkostrawne śledzie.

Właściwości zdrowotne śledzi

Śledzie kojarzą się głównie z potrawą świąteczną, ale wiele osób chętnie po nie sięga na co dzień. Są nie tylko pyszne, ale też zdrowe. Delikatne mięso śledzia jest bogatym źródłem białka, wapnia, magnezu, fosforu, a także witaminy A, D oraz E. Zwiększają poziom serotoniny w organizmie dzięki zawartości kwasów omega-3, co zwiększa poziom koncentracji, wzmacnia pamięć, a nawet poprawia samopoczucie.

Czy cukrzyk może jeść śledzie?

Wiesz już, że śledzie mają korzystny wpływ na zdrowie, ale czy cukrzyk może jeść śledzie? Dobra wiadomość dla każdego, kto zmaga się z tą chorobą, jest taka, że ryby są wskazane w diecie. Ważne jest, tylko aby cukrzycy kontrolowali ilość spożywanych śledzi. To ryby bogate w sól, co może wpłynąć negatywnie na ciśnienie krwi. Ma to znaczenie dla diabetyków, bo mają podwyższone ryzyko chorób serca i naczyń krwionośnych. Wybieraj śledzie bez ciężkich dodatków. Pamiętaj, że zawsze warto skonsultować się z dietetykiem i ustalić plan żywieniowy uwzględniający indywidualne potrzeby zdrowotne.

Przepis na śledzie idealne dla cukrzyka

Poniżej podajemy prosty przepis na dietetyczne śledzie, dobre również dla cukrzyków. Ich przygotowanie jest szybkie i proste.

  1. Umyj i osusz ręcznikiem kuchennym lub pergaminem płaty śledziowe.
  2. Pokrój cebulę w cienkie plasterki.
  3. Wlej do garnka wodę, olej, ocet winny, a następnie dodaj cebulę i odrobinę ksylitolu. Zalewę gotuj przez około 10 minut.
  4. Dodaj ziele angielskie, liść laurowy i pieprz w ziarnach i gotuj kolejnych kilka minut.
  5. Włóż kawałki śledzi do słoika, zalej zalewą, gdy ostygnie i wstaw do lodówki.
Przeczytaj:  Śniadanie dla cukrzyka – co możesz jeść, by czuć się dobrze?

Jeśli kupujesz w sklepie solone płaty śledziowe, namocz je wcześniej w zimnej wodzie, aby pozbyć się części chlorku sodu. To substancja, która zatrzymuje wodę w organizmie i podwyższa ciśnienie krwi.

Anna Kondziela
582 artykuły

O Autorze
Miłośniczka zdrowego trybu życia i aktywności fizycznej. Z wykształcenia jest dietetykiem i diabetologiem z wieloletnim doświadczeniem. Interesuje się sportem i diabetologią i dietetyką. Cały wolny czas spędza z rodziną.
Artykuły
Mogą Ci się spodobać
Dieta

Produkty o wysokim indeksie glikemicznym – jakiej żywności lepiej nie jeść?

Zastanawiasz się, jak produkty o wysokim indeksie glikemicznym wpływają na twój organizm? Chciałbyś wiedzieć, jakiej żywności lepiej unikać? Zapoznaj się z naszym artykułem, w którym znajdziesz odpowiedzi na te pytania!
Dieta

Węglowodanowe produkty – które warto spożywać, a których lepiej unikać?

Zastanawiasz się, czy istnieją dobre i zdrowe węglowodanowe produkty? Przeczytaj nasz artykuł, w którym przedstawiamy najważniejsze informacje o węglowodanach. Zachęcamy do lektury!
Dieta

Produkty o niskim indeksie glikemicznym – co jeść na diecie z niskim IG?

Jesteś ciekawy, jakie produkty o niskim indeksie glikemicznym powinno się spożywać podczas diety o niskim IG? W naszym artykule znajdziesz przykłady najpopularniejszych artykułów spożywczych, które warto włączyć do swojego jadłospisu. Zapraszamy do lektury!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *