Dieta

Czy cukrzyk może jeść czereśnie?

czy cukrzyk może jeść czereśnie

Świeże owoce zerwane prosto z drzewa, to jedne z najlepszych smaków lata. Poza tym mówi się, że owoce to samo zdrowie. Jednak diabetycy muszą pamiętać o tym, że niektóre z nich zawierają spore ilości cukru. Wyjaśniamy, czy cukrzyk może jeść czereśnie.

Korzyści z jedzenia czereśni

Czereśnie to niskokaloryczne owoce, które są bogate w błonnik i witaminę C oraz przeciwutleniacze.  Przeciwutleniacze są cenne dla zdrowia, bo chronią organizm przed uszkodzeniami wywołanymi przez wolne rodniki, które mogą prowadzić do chorób serca, chorób nowotworowych i innych schorzeń. Czereśnie zawierają także antocyjany. To naturalne związki pochodzenia roślinnego, które zmniejszają stany zapalne i uszczelniają naczynia krwionośne, dzięki czemu poprawiają działanie układu krążenia. Jak widać, jedzenie czereśni ma wiele korzyści zdrowotnych, ale czy cukrzyk może jeść czereśnie?

Czy cukrzyk może jeść czereśnie?

Cukrzyk może jeść czereśnie, ale tylko w niewielkich ilościach, bo są one bogate w naturalny cukier. Trzeba pamiętać o tym, że każdy diabetyk ma inną tolerancję na węglowodany, dlatego powinno się monitorować poziom cukru we krwi i konsultować się z lekarzem lub dietetykiem, aby opracować odpowiedni plan żywieniowy. Warto wiedzieć, że owoce nie powinny być jedzone wieczorem. Oczywiście owoce najlepiej jeść świeże, a nie przetworzone. Z diety cukrzyka lepiej wyeliminować dżemy, konfitury i soki, które zawierają duże ilości cukru. Dopuszczalne są naturalne słodziki, takie jak stewia, ksylitol i erytrytol. Owoce wskazane dla diabetyka, to takie, które mają niski indeks glikemiczny. Należą do nich między innymi: jeżyny, porzeczki, jagody, agrest, borówki, truskawki, wiśnie i jabłka.

Przeczytaj:  Tort dla cukrzyka – łatwy przepis na szczególne okazje
Anna Kondziela
582 artykuły

O Autorze
Miłośniczka zdrowego trybu życia i aktywności fizycznej. Z wykształcenia jest dietetykiem i diabetologiem z wieloletnim doświadczeniem. Interesuje się sportem i diabetologią i dietetyką. Cały wolny czas spędza z rodziną.
Artykuły
Mogą Ci się spodobać
Dieta

Produkty o wysokim indeksie glikemicznym – jakiej żywności lepiej nie jeść?

Zastanawiasz się, jak produkty o wysokim indeksie glikemicznym wpływają na twój organizm? Chciałbyś wiedzieć, jakiej żywności lepiej unikać? Zapoznaj się z naszym artykułem, w którym znajdziesz odpowiedzi na te pytania!
Dieta

Węglowodanowe produkty – które warto spożywać, a których lepiej unikać?

Zastanawiasz się, czy istnieją dobre i zdrowe węglowodanowe produkty? Przeczytaj nasz artykuł, w którym przedstawiamy najważniejsze informacje o węglowodanach. Zachęcamy do lektury!
Dieta

Produkty o niskim indeksie glikemicznym – co jeść na diecie z niskim IG?

Jesteś ciekawy, jakie produkty o niskim indeksie glikemicznym powinno się spożywać podczas diety o niskim IG? W naszym artykule znajdziesz przykłady najpopularniejszych artykułów spożywczych, które warto włączyć do swojego jadłospisu. Zapraszamy do lektury!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *