Dieta

Czy cukrzyk może jeść parówki? Czego należy unikać?

czy cukrzyk może jeść parówki

Czy cukrzyk może jeść parówki? To pytanie zadaje sobie wiele osób cierpiących na cukrzycę. Odpowiedź w dużej mierze zależy od składu parówek, dlatego niezbędne jest czytanie ich etykiety. Podpowiadamy, jakie parówki, wybierać, a których powinno się unikać. Wyjaśniamy też, dlaczego osoby z cukrzycą muszą się zdrowo odżywiać.

Dlaczego osoby z cukrzycą muszą dbać o swoją dietę?

Osoby z cukrzycą muszą bardziej niż osoby zdrowe dbać o to, aby ich dieta była zdrowa. Cukrzyca to choroba metaboliczna związana z nieprawidłowym wydzielaniem insuliny w organizmie. Charakteryzuje się podwyższonym stężeniem cukru we krwi, co może prowadzić do poważnych powikłań zdrowotnych, takich jak choroby serca, choroby nerek, problemy ze wzrokiem czy uszkodzeniem nerwów. Dla cukrzyka dbanie o dietę jest niezbędne, bo musi ograniczać ilość spożywanego cukru i tłuszczu. Nieprawidłowe odżywianie się może powodować pogorszenie choroby.

Czy cukrzyk może jeść parówki?

Parówki to popularny produkt dostępny niemal w każdym sklepie spożywczym. Jednak zazwyczaj kojarzą się one z niezdrową i wysoko przetworzoną żywnością typu fast food. Z tego powodu wiele osób zastanawia się, czy cukrzyk może jeść parówki. Przede wszystkim trzeba zaznaczyć, że parówki mogą się od siebie różnić, w zależności od składników, jakie zawierają. Dobrej jakości parówki mogą być cennym źródłem białka i mają niewielkie ilości węglowodanów. W takiej sytuacji nie są szkodliwe dla cukrzyków. Zazwyczaj jednak są wysoko kaloryczne, zawierają sporo tłuszczu i soli, dlatego trzeba je jeść z umiarem.

Dania, w których pojawiają się parówki, takie jak hot dogi, często są połączeniem tego produktu z białym pieczywem i dużą ilością sosów. Takie zestawienie nie jest zdrowe dla cukrzyków. Zbyt duża ilość kalorii nie jest wskazana nawet dla zdrowej osoby, może to prowadzić do powiększenia masy ciała. Przed zakupem parówek, warto zwrócić uwagę na ich skład. Powinno się unikać takich, które mają wysoką zawartość tłuszczu, cukru, soli i sztucznych dodatków. Najlepiej wybierać produkty naturalne, nieprzetworzone i bogate w białko.

Przeczytaj:  Wymienniki węglowodanowe – jak je obliczać i kiedy warto podjąć się liczenia wymienników?
Anna Kondziela
582 artykuły

O Autorze
Miłośniczka zdrowego trybu życia i aktywności fizycznej. Z wykształcenia jest dietetykiem i diabetologiem z wieloletnim doświadczeniem. Interesuje się sportem i diabetologią i dietetyką. Cały wolny czas spędza z rodziną.
Artykuły
Mogą Ci się spodobać
Dieta

Produkty o wysokim indeksie glikemicznym – jakiej żywności lepiej nie jeść?

Zastanawiasz się, jak produkty o wysokim indeksie glikemicznym wpływają na twój organizm? Chciałbyś wiedzieć, jakiej żywności lepiej unikać? Zapoznaj się z naszym artykułem, w którym znajdziesz odpowiedzi na te pytania!
Dieta

Węglowodanowe produkty – które warto spożywać, a których lepiej unikać?

Zastanawiasz się, czy istnieją dobre i zdrowe węglowodanowe produkty? Przeczytaj nasz artykuł, w którym przedstawiamy najważniejsze informacje o węglowodanach. Zachęcamy do lektury!
Dieta

Produkty o niskim indeksie glikemicznym – co jeść na diecie z niskim IG?

Jesteś ciekawy, jakie produkty o niskim indeksie glikemicznym powinno się spożywać podczas diety o niskim IG? W naszym artykule znajdziesz przykłady najpopularniejszych artykułów spożywczych, które warto włączyć do swojego jadłospisu. Zapraszamy do lektury!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *