South Beach

Dieta South Beach autorstwa amerykańskiego kardiologa Arthura Agatsona powstała z myślą o osobach zmagających się z nadwagą i chorobami z nią związanymi. Można śmiało powiedzieć, że przyjęcie zasad kuracji nie oznacza jedynie poddania się kuracji odchudzającej, ale stanowi również milowy krok do przyjęcia na stałe odpowiednich zasad żywieniowych. Dieta South Beach, nazywana inaczej dietą plaż południowych od momentu powstania zyskała ogromną popularność, a na chwilę obecną jest jedną z najbardziej popularnych kuracji odchudzających na całym świecie.
Trzy fazy diety South Beach

Dieta plaż południowych składa się z trzech faz, których przestrzeganie ma na celu utratę zbędnych kilogramów i przyswojenie odpowiednich nawyków żywieniowych na całe życie.

Pierwsza faza diety jest najważniejsza, ale również najbardziej restrykcyjna. Mimo tego, że trwa ona tylko 2 tygodnie, to jej przetrwanie może sprawiać sporo kłopotu. Podstawą jadłospisu staje się chude mięso, warzywa i pokarmy o niskiej zawartości cukru, co może powodować zmęczenie i ogólną apatię. Jest to jednak normalna reakcja ludzkiego organizmu, której objawy bezpowrotnie powinny ustąpić po przejściu w kolejną fazę diety. Zdecydowanie należy zrezygnować z produktów, takich jak chleb, ziemniaki i nabiał w każdej swojej postaci. Zakazane jest także picie napoi z zawartością kofeiny w tym również herbaty.

Kolejna, druga faza diety nie ma określonego czasu trwania. Jej długość uzależniona jest od tego, ile kilogramów chcemy zrzucić. Posiłki stopniowo wzbogacamy o większe ilości węglowodanów zwracając szczególną uwagę na ich jakość. Dozwolone jest spożywanie owoców, lekkiego mleka i produktów zbożowych. Sporadyczne możemy pozwolić sobie na słodycze, czy bułki i naleśniki. Szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na to, jak nasz organizm reaguje na dany produkt. Utrata kilogramów następuje wolniej niż w pierwszej fazie kuracji. W momencie osiągnięcia upragnionej wagi należy przejść w ostatnią fazę trzecią.

Ostatnia, trzecia faza diety South Beach służy utrzymaniu efektów kuracji i przyswojeniu utrzymania zdrowych nawyków żywieniowych. Nasze menu powinno składać się z produktów zdrowych o niskim indeksie glikemicznym. Nie ma listy rzeczy zakazanych, jednak warto zwracać uwagę na to, żeby na talerzu znajdowały się pokarmy zdrowe i wartościowe. Zdecydowane NIE powinniśmy powiedzieć ciężkim potrawom i fast foodom.
Wady i zalety diety

Do największych zalet diety South Beach należy fakt, że pozwala ona na pozbycie się nawet 8 kilogramów już po pierwszym miesiącu trwania kuracji. Zwolennicy chwalą sobie również dowolność w kaloryczności spożywanych posiłków i niezbyt rygorystyczną listę produktów niedozwolonych (pomijając oczywiście pierwszą fazę kuracji). Ponadto dominacja produktów o niskim indeksie glikemicznym pozwala pozbyć się wielu dolegliwości zdrowotnych i odmłodzić organizm.

Jeżeli chodzi o wady kuracji to na pewno należy podkreślić fakt, że nagłe ograniczenie spożywania cukrów na pewno nie będzie obojętne dla ludzkiego organizmu. Szczególnie w początkowym czasie trwania diety możemy odczuwać zmęczenie, senność i ogólną apatię. Później jednak organizm zacznie przyzwyczajać się i efekty uboczne ustąpią.

Przeczytaj:

snoril jak stosować I artroser tabletki I ravestin suplement diety I detosil ile tabletek

admin Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *