Faza trzecia utrwalenia

Zdaniem twórcy to przede wszystkim trzecia faza czyli utrwalenia chroni przed ponownym przybraniem na wadze, czyli popularnym efektem jo-jo. Dlatego też uważa się, że wbrew pozorom to właśnie ten etap diety Dukana jest najważniejszym. Jest on planowany w sposób indywidualny, gdyż zależy ściśle od ilości utraconych kilogramów w trakcie stosowania diety. Na każdy 1 kilogram przypada 10 dni fazy utrwalenia.

Na tym etapie stopniowo włącza się te produkty, które do tej pory były w grupie zakazanych. Wprowadza się więc niewielką ilość sera żółtego i pełnoziarnistego pieczywa (maksymalnie 2 kromki dziennie). Takie produkty jak ryż, ziemniaki, makaron dozwolone są wyłącznie 2 razy w tygodniu przy założeniu wyboru tylko jednego z nich. W dalszym ciągu ogranicza się więc węglowodany i tłuszcze na rzecz białka, jednak restrykcja ta jest zdecydowanie mniejsza niż w poprzednich fazach. W jadłospisie sporadycznie mogą też pojawić się owoce – dotyczy to wyłącznie tych, które zawierają niewielkie ilości cukrów prostych, dlatego też czereśnie, banany czy winogrona nie wchodzą w grę.

Udogodnieniem jest z pewnością możliwość wprowadzenia, dwa razy w tygodniu, dnia bez diety, a więc uczty z dwudaniowym obiadem i kieliszkiem czerwonego wina, co jednak trzeba odpracować w postaci powrotu do I fazy diety Dukana przez 1 dzień.

Informacje:

ravestin a cukrzyca I detosil forum I snoril allegro I artroser na stawy

admin Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *